Alla inlägg under augusti 2011

Av Linda Lasson - 28 augusti 2011 18:55

  "Granfejden" har jag gjort till utställningen på Härnösands Konsthall.  Jag gick och tänkte på programmet Grannfejden på TV3 och tyckte att det skulle vara roligt att göra om det lite.

En del av broderierna på utstälnningen är ganska små och har lite färg som denna. De säljer jag som grafiska verk- de finns alltså i fem exemplar varje motiv. Men riktigt som ,grafik blir det inte efersom jag inte kan brodera på samma vis hela tiden så de blir lite olika varandra.

Som det är just nu så har jag sålt två av "Granfejden" vilket är väldigt kul.

Av Linda Lasson - 28 augusti 2011 18:49

  En liten stämningsbild från idag från nere vid sjön och Fozzy.

Av Linda Lasson - 28 augusti 2011 18:39

  Jag håller på att få en ny bro till huset. Gjord av en väldigt duktig hantverkare. Den är inte rikitgt klar ännu, men det börjar ta sig.


  Försöker se under tiden hur jag ska ställa blommorna och de få skulpturer jag har. Betongurorna är från Dollarstore i Härnösand.

Av Linda Lasson - 28 augusti 2011 15:47

Detta är nog de första jag plockat i år och jag har aldrig varit med om ett liknande svampår!

    Jag har tappat räkningen hur många gånger jag har fyllt största grytan med kantareller för att förvälla dem. Det verkar som det är ett sådant år som man bara kan gå rätt ut i skogen för att hitta dem. Väldigt roligt.

Trattkantarelllerna har börjat titta fram också och jag har även hittat svart trumpetsvamp.


Av Linda Lasson - 28 augusti 2011 15:22



Sven är alltid så mysig att gosa med och gillar verkligen att bli kliad på magen.


 

 

  Här ligger han på mammas gästsäng och visar just hur många sorkar som får plats i den munnen.


Presentation


VÄLKOMMEN TILL OSS!

Textiltarv att vårda

  

Min mormorsmormor, mamma, mormor och mormorsmor. 

Hemslöjd

  

Fozzy Bear, 4 år

               

Bengt, 4 år

                  

 

Åke, bror till Bengt

                   

Sven, 2 år

                 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Till minne av Simba

  Simba           

Hemligheten

        

"Lycka är att varje dag ägna sig åt någonting man älskar, även om det bara är 2 minuter."

"Skogstokig"

  

"Trädkramare"

  

Lillån vintern 09/10

    

Gussjön

 

Översättning

Länkar

Köket

    

Hallen

    

 

Vit julstjärna

    

Sovrummet

    

Ute

       

Senaste inläggen

Väder

Väder Bölen

Kategorier

Ingrid Sjöstrand

    

"Du som tycker att dagarna går och livet flyr.

Ta dig samman och gör något onyttigt."

 

Arkiv

Vänskap

 

Bengt och Åke

 

Sven

  

Månfaser

CURRENT MOON

RSS

Besöksstatistik

Tack för ditt besök!

              Välkommen tillbaka!


Ovido - Quiz & Flashcards