Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Linda Lasson - 26 februari 2011 13:58

  

  

   Swan Underpinnings kommer från USA och gör underkjolar.

Ser härligt ut och det är ju lite modernt med 60 tals inspirerade kjolar nu som står ut lite. men man vill nog ha lite sommar först inan man tar fram klänningarna.

Av Linda Lasson - 26 februari 2011 13:11

  

  

Har möblerat om i hallen för jag var inte nöjd med hur det såg ut innan. Det är en väldigt svårmöblerad hall med fyra dörrar och ett stort element som sticker ut. Men jag tror att detta blev bättre.

Innan stog den vita byrån (nedre bild) mellan garderoben och ytterdörren, men det såg så trångt ut, så nu har jag flyttat den till framför dörren upp till kallvinden. Det är också därför tygskynket hänger där, så har man trollat bort en dörr och så ofta springer man inte upp där.

  


  

Jag ska sy ett ordentligt skynke till byrån. detta tog jag bara fram lite provisoriskt för att se hur det skulle bli.

(Kanske stryka det också och måla på byrån ett varv till med vit färg.)


  

Böcker jag fått från min mormor och morfar.

Härligt att kunna inreda med olika minnen på detta viset.



Har även försökt göra fint mellan de toalettdörren och skynket.

En ganska viktig vägg eftersom det är det första man får se när man kliver in. så att tända ett ljus och mötas av ett vänligt ord är inte så dumt.

Av Linda Lasson - 26 februari 2011 13:07

  

   Äntligen har jag hunnit byta klädsel på gungstolen. har haft ett fårskinn liggandes över innan. Inte det som hänger över stolsryggen som är ett fälltäcke utan ett helt vanlgt mörkgrått.

Det nya tyget är oblekt linne tyg och det ser mycket bättre ut.

Gungstolen hittade jag förra året på Erikshjälpen i Härnösand och jag ska nog inte måla om den utan den är ganska fin som den är.



 


Åke gillade också den nya klädseln. 

Kudden och lapptäcket har jag gjort.

Av Linda Lasson - 26 februari 2011 12:37

  

   Helt underbart solen skiner och fåglarna kvittrar och inte behöver man ta på sig alla klädesplagg man har. Inte heller behöver man klä på killarna.

Så skönt!



  

  

   Fozzy Bear.

Har sele på killarna just nu för de får nog en frihetskänsla av det  och sedan drar de ju inte i kopplena heller, så jag behöver inte ha på dem halsbandena.



 Jo, vi stötte ju på detta tassavtrycket och är det en lo eller en hund?

 Väldigt stort är det i alla fall och jag tror att jag såg lospår på samma plats förra året. har sett ett levande lo en gång för många år sedan det var sent på kvällen i Fränsta centrum (Medelpad).

Hundarna reagerade i alla fall ingenting,

så vi får väl se om det dyker upp fler spår.


Fozzy och Simba önskar trevlig helg!

Presentation


VÄLKOMMEN TILL OSS!

Textiltarv att vårda

  

Min mormorsmormor, mamma, mormor och mormorsmor. 

Hemslöjd

  

Fozzy Bear, 4 år

               

Bengt, 4 år

                  

 

Åke, bror till Bengt

                   

Sven, 2 år

                 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Till minne av Simba

  Simba           

Hemligheten

        

"Lycka är att varje dag ägna sig åt någonting man älskar, även om det bara är 2 minuter."

"Skogstokig"

  

"Trädkramare"

  

Lillån vintern 09/10

    

Gussjön

 

Översättning

Länkar

Köket

    

Hallen

    

 

Vit julstjärna

    

Sovrummet

    

Ute

       

Senaste inläggen

Väder

Väder Bölen

Kategorier

Ingrid Sjöstrand

    

"Du som tycker att dagarna går och livet flyr.

Ta dig samman och gör något onyttigt."

 

Arkiv

Vänskap

 

Bengt och Åke

 

Sven

  

Månfaser

CURRENT MOON

RSS

Besöksstatistik

Tack för ditt besök!

              Välkommen tillbaka!


Ovido - Quiz & Flashcards