Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Linda Lasson - 5 mars 2011 14:49


Det här påminner så mycket om hur Simba och Fozzy har det när Bengt, Sven och Åke sätter igång. Och efteråt tittar de på mig med så mycket förtvivlan i blicken så man måste rädda dem från de "där hopplösa katterna."

Av Linda Lasson - 5 mars 2011 13:41

  

Mitt fina vita linneskåp som jag en gång i tiden fått av min mamma har fått lite extra utsmyckning genom en vimpel som jag har sytt.

Bonaden till höger har min mormor gjort.

Ljusstakarna har jag gjort själv och fågelholken som är så fin ska vara med på min sommarutställning på Härnösands Konsthall i sommar.

Den ska bara göras i ordning först.

Av Linda Lasson - 5 mars 2011 13:28

  

 Bröderna Åke och Bengt tillsammans på kökssoffan. Så söta och alltid ihop när de leker eller sover. Blir ett lugn i själen att titta på katter som sover.


 


  


  

Bengt · Åke
Av Linda Lasson - 5 mars 2011 13:20

  



  

 Sven var på ett helt otroligt kelhumör idag och först fick sig Fozzy (inte för att han ville det) en omgång med både huvudstrykningar, spinn och pussar. Sedan var det Simbas tur.


 

  Och så tillbaka till Fozzy igen. Och Fozzy bara suckar djupt och undrar när han får vara ifred.


  

  


  

Men man kan bli väldigt trött av för mycket kel också.

Sven tar en paus.

Av Linda Lasson - 5 mars 2011 13:00

  

  

Vårtecken nummer 1: Snön har börjat smälta! Bilden övre är tagen på samma plats som bilden under som är från februari.

Snötäcket sjunker och Simba blundar. Precis som vanligt.

 I alla fall en positiv sak.



  

   Vårtecken nummer 2: Ser ni det har kommit fram gräs!

det är inte på någon lägda utan detta är fram skottat men ändå.



Vårtecken nummer 3: Allt underbart fågelkvitter. Lyckades fånga en hackspett på bild. Om man tittar i mitten så ser man en liten vit röd figur. De finns överallt just nu. Har noga aldrig sett så mycket hackspettar sedan jag flyttade ut hit till Bölen.

Presentation


VÄLKOMMEN TILL OSS!

Textiltarv att vårda

  

Min mormorsmormor, mamma, mormor och mormorsmor. 

Hemslöjd

  

Fozzy Bear, 4 år

               

Bengt, 4 år

                  

 

Åke, bror till Bengt

                   

Sven, 2 år

                 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Till minne av Simba

  Simba           

Hemligheten

        

"Lycka är att varje dag ägna sig åt någonting man älskar, även om det bara är 2 minuter."

"Skogstokig"

  

"Trädkramare"

  

Lillån vintern 09/10

    

Gussjön

 

Översättning

Länkar

Köket

    

Hallen

    

 

Vit julstjärna

    

Sovrummet

    

Ute

       

Senaste inläggen

Väder

Väder Bölen

Kategorier

Ingrid Sjöstrand

    

"Du som tycker att dagarna går och livet flyr.

Ta dig samman och gör något onyttigt."

 

Arkiv

Vänskap

 

Bengt och Åke

 

Sven

  

Månfaser

CURRENT MOON

RSS

Besöksstatistik

Tack för ditt besök!

              Välkommen tillbaka!


Ovido - Quiz & Flashcards