Alla inlägg under mars 2011

Av Linda Lasson - 19 mars 2011 12:28

  

   Jag har haft semester i nästan 1 vecka i ett underbart väder, så här kommer lite bilder....


  

Min snälla mamma har varit uppe och känna på hur det är att ha hund och ut och gå med dem hela tiden..


  

Åke har solat och fått vårkänslor vilket han visade genom att...



.....klättra i träd, men han hjälpte även till lite .....

  

  

...med virkningen. En så duktig katt som också gillar också handarbete.



  

   Bengt hittade på helt andra saker och tyckte att den där radion tog för stor plats i fönstret så bort med den..

  

...och nöjd blev han.



Domherrarna kom fram och visade sig en dag. Visst är de fina.

Vi har väldigt mycket snö kvar som det syns och igår kom det ca 10 cm till. I Skåne har krokusarna kommit och man längtar till att våren kommer hit också.


Men vad hände mer?


  

  Jo de stora killarna snodde ihop sig.

Hur kunde det bli så här.


  

Till slut hade de trasslat sig lösa så att vi kunde gå ut och sätta oss i solen....



  

  

....och på kvällen var de så trötta så trötta och myste tillsammans...



...efter underbara dagar i vårsolen.


  

Av Linda Lasson - 10 mars 2011 13:58

  

   

Äntligen har Fozzy fått en ny säng och det var på tiden!

Men först måste den nya inspekteras av två små inspektörer - Sven och Åke.

De måste ju kolla så att den håller måttet.




  


Så här såg det ut innan. Ganska tråkigt för så mycket plats behöver han ju inte. Fozzy ser väldigt olycklig ut och vet att något är på gång.


 

Så här blev det.

En klar förbättring tycker i  alla fall jag .

Blir lättare att städa också och Fozzy vande sig fort vid sin nya säng. Synd bara att den är svart kunde ha funnits i andra färger.

Kanske brunt eller ljus grått.

Om ni undrar varför han är så oskarp i konturerna så råkade han gäspa samtidigt som jag tog bilden. Kanske ingen perfekt fotomodell men ganska söt ändå.


Av Linda Lasson - 9 mars 2011 13:12

 

  Fann den här lilla söta skålen också på Erikshjälpen.

En jätteliten skål bara ca 10 cm från öra till öra.

Ska ha bitsocker i den har jag tänkt.


  

Av Linda Lasson - 9 mars 2011 12:39

  

  

  

Var på Erikshjälpen i Härnösand igår och hittade två tavlor till sovrummet. Två landskap som inte är gjorda av några kända konstnörer och inte eller ett så bra måleri, men jag gillade dem i alla fall och tyckte att de passade fint ovanför sängen. Blev lite mysigare i rummet också.



Ett havsmotiv och på ett hus som ser ut att ligga i Skåne.  Fina ramar också. Tänk vad man kan fynda för en billig peng.


Av Linda Lasson - 9 mars 2011 12:34

 

Simba ser för en gång skull ganska nöjd ut för en gång skull nu när Åke tagit över en stor del av hans säng igen. Nu fick han ialla fall en kudde att vila huvudet emot och Åkes kulmage är nog väldigt mjuk och skön.


  

Simba · Åke
Av Linda Lasson - 7 mars 2011 13:04

  

  

 Har ni sett vilket underbart väder. Helt fantastiskt.

Så underbart att gå ut på isen med en matsäck och sätta sig i solen och njuta.


   

Signe var med men råkade lägga sig i en grop när vi kom fram och skulle fika, så jag fick hjälpa henne upp.


   

Signe med på första promenaden och var så duktig hela tiden.


  

  


En liten tupplur på husses stövel.


 

  En glad liten skit!


 


Fozzy var så duktig. Han bar packväskor med innehåll för första gången! 

Han fick bära min fleecetröja och smörgåsar dit och tomt tillbaka, så han var väldigt trött när vi kom hem, jag och Simba också. Vi slocknade allihopa när vi var hemma, så skönt att vila efter en lång dag ute.

En underbar promenad med härligt väder.

  

Av Linda Lasson - 5 mars 2011 14:49


Det här påminner så mycket om hur Simba och Fozzy har det när Bengt, Sven och Åke sätter igång. Och efteråt tittar de på mig med så mycket förtvivlan i blicken så man måste rädda dem från de "där hopplösa katterna."

Av Linda Lasson - 5 mars 2011 13:41

  

Mitt fina vita linneskåp som jag en gång i tiden fått av min mamma har fått lite extra utsmyckning genom en vimpel som jag har sytt.

Bonaden till höger har min mormor gjort.

Ljusstakarna har jag gjort själv och fågelholken som är så fin ska vara med på min sommarutställning på Härnösands Konsthall i sommar.

Den ska bara göras i ordning först.

Presentation


VÄLKOMMEN TILL OSS!

Textiltarv att vårda

  

Min mormorsmormor, mamma, mormor och mormorsmor. 

Hemslöjd

  

Fozzy Bear, 4 år

               

Bengt, 4 år

                  

 

Åke, bror till Bengt

                   

Sven, 2 år

                 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Till minne av Simba

  Simba           

Hemligheten

        

"Lycka är att varje dag ägna sig åt någonting man älskar, även om det bara är 2 minuter."

"Skogstokig"

  

"Trädkramare"

  

Lillån vintern 09/10

    

Gussjön

 

Översättning

Länkar

Köket

    

Hallen

    

 

Vit julstjärna

    

Sovrummet

    

Ute

       

Senaste inläggen

Väder

Väder Bölen

Kategorier

Ingrid Sjöstrand

    

"Du som tycker att dagarna går och livet flyr.

Ta dig samman och gör något onyttigt."

 

Arkiv

Vänskap

 

Bengt och Åke

 

Sven

  

Månfaser

CURRENT MOON

RSS

Besöksstatistik

Tack för ditt besök!

              Välkommen tillbaka!


Ovido - Quiz & Flashcards